dimarts, de març 02, 2010

Pastís de formatge i lemon curd


Diumenge passat vam fer la tradicional calçotada a Sant Feliu amb tota la colla d’amics de Sabadell. A mi em tocava portar les postres i vaig fer un parell de pastissos, avui us poso el de formatge:



Després d’uns quants anys de celebrar calçotades podem dir que ja hem perfeccionat el tema, des que tinc el blog és la quarta calçotada que fem amb aquesta colla! Salses, calçots, amanides, carn a la brasa... tot va quedar molt bo. A més, el temps va aguantar i les estones de sol ens van fer passar un dia molt agradable gaudint de l’aire lliure i de la companyia dels amics.


Aquest pastís és el típic pastís de formatge (semblant als que venen a les fires de productes tradicionals) però amb una cobertura de lemon curd que li va fenomenal. L’acidesa de la llimona fa més lleuger el pastís però no camufla gens el gust intens de formatge, a diferència d’altres cobertures fetes amb melmelades de maduixa o fruites del bosc. Absolutament recomable, és un pastís per repetir. Boníssim!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

Per la base:
· 200g de galetes Maria
· 100g de mantega
· 20g de sucre
Pel farcit:
· 300g de formatge philadelphia
· 3 ous
· 90g de sucre
· 1 iogurt de llimona
Per la cobertura:
· 250g de lemon curd

Preparació:

Per la base: triturar les galetes i barrejar-les amb el sucre i la mantega fosa fins a obtenir una pasta homogènia. Estendre bé la pasta dins un motlle desemotllable i reservar.
Pel farcit: triturar amb el túrmix tots els ingredients. Abocar-ho sobre la base de galetes i coure-ho a 170º durant 40 minuts. Deixar refredar.
Per la cobertura: escalfar lleugerament el lemon curd per tal que es liqüi. Abocar sobre el pastís i repartir per tota la superfície. Reservar a la nevera fins el moment de servir.

Bon profit!

63 comentaris:

Anna de Llepadits ha dit...

Quin aspecte més bo que te! com a final de calçotada un toc de llimona sempre va be oi?

Anna

Mercè ha dit...

Gemma, sensacional!! El formatge amb la llimona, boníssima combinació! :)
Per la cobertura només hi vas posar lemon curd sense gelatina? (Les perletes no s'enfonsen gens dins el lemon curd).
Petons!

Caminar sin gluten ha dit...

Este pastel tiene que estar realmente rico, ya que como bien dices la mezcla del "lemon curd" y el queso tienen que dar un sabor especial.

Tomamos buena nota, ya que además para adaptarlo a nuestro "mundo", podemos utilizar galletas sin gluten.

Besotes,

Ana y Víctor

Anònim ha dit...

Carai Gemma, això supera totes les meves aspectatives del que ha de ser un bon pastís de formatge! És realment increïble. Me l'apunto pel pròxim pastís de formatge que faci. Crec que la base de galetes maria pot estar realment deliciosa.

No tot són postres ha dit...

Hola gemma, m'agrada la combinació del formatge amb el lemon curd. em sembla que li ha de donar un toc especial!!

Per cert, i parlant de calçotades, ja has vist que el Manel ha complert el seu compromís? Ja ha penjat el romesco!!
PPTNTS
Dolça

MaryLou ha dit...

Els pastissos de formatge m'agraden tots! amb la llimona deu ser espectacular el contrast!
Petonets

Núria ha dit...

Gemma com sempre un 10...la combinació ha de sr molt bona.
petons

Unknown ha dit...

Deu estar boníssim Gemma!!!! M'agraden tots els pastissos de formatge.

Petons guapa!

xaro ha dit...

Que bona aquesta combinació!!!!!!Amb el que m'agrada a mi el Lemmoncurd!!!!!

Maria ha dit...

Hola guapa!! Té una pinta espectacular, i la decoració és una pasada!! Estàs feta una experta...
La técnica dels calçots és molt bona!!!! Així no costa gens tombar-los!!!
per cert, on trobes el lemon curd??? Jo l'he buscat però no el trobo enlloc!!!
Petonets

Eva Flores ha dit...

mai ni he fet lemon curd, però m'agrada com expliques que el toc de la llimona encara resalta més el del formatge del pastís. M'ho apunto per probar.
pt!

Rosanna Guillem ha dit...

Tengo ganas yo, de ir a una calçotada, me resulta atractivo, y más con ese postre después!!!! Queso y limón, qué refrescante y rico!!!! Me quedo con la receta.

Mima ha dit...

Gemma el pastís te un aspecte deliciós !!!
hihihi ... Ummm... però, el que realment em tempta són aquests Calçoooooots :O) Nyam nyam

Lu Cingle Roig ha dit...

Jo també l'he fet aquest pastís (sense el lemon curd) i boníssim!!

Xec, l'altre dia em vas dir un taller que era un dels que ja tenia pensat però no ho acabo de veure clar perquè ells ja van fer pizzes un dia.

Em podries donar més idees?

Gràcies!

Unknown ha dit...

Es curiós veure com tots a les nostres agendes tenim les calçotades, trobo que és una de les reunions que esperem al llarg de l'any, que bons esten els calçots amb la seva salseta i bueno si per acabar tenim un postre com aquest... m'agrada la combinació.
Muas!

la vella carmanyola ha dit...

Oooohhhh! tenim molt ben montat això de la calçotada. Haurem de vigilar pq encara ens pendreu la patent de calçotada de Valls els de Sabadell ;))

Aquest pastis amb llimona un bon digestiu per despres de la salsa , la carn i etc...

Rècords.

la vella carmanyola ha dit...

Gemma; que acabo de veure ala foto que no talleu els calçots per dalt i per baix!! s'han de tallar una mica per despres la pell surti solà ;)))

Bueno això em serveix de consol pq ja vec que per molt bé que ho feu la patent és nostra!! jejejejeje

Tons.

dolçosdesdecasa ha dit...

Què bé i bons resulten els pastissos de fortmatge, amb lemon ha d'està molt bo!
Salut!

SANDY ha dit...

Gemma que delicia de tartita, me gusta mucho el relleno que le has puesto, ya he tomado nota.
Besos.

Ester ha dit...

Quina idea més bona ,esl teus postres no tenen desperdici
Ester

dulceshoras ha dit...

Mmmmm, quin pastís més bonic i "elegant" que t'ha quedat. T'has feta tota una artista : )

Un petó des de l'illa!

El cullerot Festuc ha dit...

Com m'agraden es calçots!!!! bueno...la salsa és o millor! :)
I els pastissos de formatge i de poma m'encanen provar-los tots...n'hi ha tants de diferents! Aquest amb la capa de lemon curd el faré ben aviat...ha d'estar irresistible!
Que bé que us ho passeu en aquestes trobades, eh?
Petunets,
Eva.

Alfons ha dit...

Ondia!! jo també aquest diumenge vaig anar de calçotada, però he de dir que no m'hagués importat gens ni mica tenir de postres un pastís com aquest teu.... lemon curt i calçots... aixó si que és una combinació força internacional

mercè ha dit...

Hola Gemma,les tartaletes que vaig fer (blog) les volia farcir amb lemon curd (que no ho havia sentit mai fins entrar al teu blog...),no sé si el fas tú mateixa o el compres.Em pots dir on?,o bé com el fas?,gràcies i fins aviat!A REVEURE!Mercè-Destapant Cassoles.

mercè ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
CRIS ha dit...

Segur que la combinació és memorable, no l'he probat mai però queda apuntada, molt millor que les típiques melmelades de maduixes o aranyons.
Ptnts

Gemma ha dit...

Anna, aquests dinars són d'aquells que acabes tan tip que ja no ve d'aquí.... clar que aquell dia no vam sopar!

Mercè, no hi vaig posar cap fulla de gelatina. Quan el lemon curd es refreda, queda amb prou cos per aguantar les perletes. I el tall també s'aguanta molt bé, queda com una melmelada molt espessa.

Ana y Victor, este pastel no lleva nada de harina, con galletas sin gluten es perfecta para vosotros ;)

Gemma, la base de galetes és un bon recurs per molts pastissos semblants. És molt fàcil de fer i porta poca feina ;)

Glòria, ja he vist la recepta de la salsa, el Manel ens ha fet esperar molt, eh?

Marylou, Ribereña, Nuria i Xaro, la combinació de formatge i llimona queda molt bona. Amb el lemon curd queda un pastís molt vistós i més original que el típic acabat amb melmelada.

Remena Nena, amb aquestes graelles és molt pràctic fer els calçots. Després de tants anys hem anat perfeccionant la tècnica. El lemon curd el pots comprar a la majoria de supers, al Corte Ingles n'hi ha al Gourmet, però crec que al Caprabo també en venen...

Eva, el lemon curd és molt fàcil de fer, però sempre tens el recurs de comprar-lo fet, je je je...

Rosana, las calçotadas son una tradición que nunca nos perdemos, es un día perfecto para pasarlo al aire libre con los amigos.

Mima, els calçots van quedar cuits al punt, eren super dolços i carnosos. I la salsa... la va fer una amiga que és super experta, la fa cada any i li queda boníssima!

Cingle Roig, pizzes??? No.. et recomava unes mossegades de xocolata que es fan amb arròs inglat. Les tinc a l'índex de receptes ;)

Gemma això de les calçotades està molt de moda, ja no és només una festa de Valls... segur que tots anem a una un dia o altre, oi?

Anna, sí que estaven ben tallats, es pelaven super bé només agafant la punta de l'arrel... apretaves i sortia la pell fàcilment i quedava el calçot ben net. Ja veus que haureu de venir cap aquí a fer-la amb nosaltres, je je je...

Dolçosdecasa, Sandy, Ester i Dulceshoras, amb l'acabat de lemon curd queda molt bo.

Eva, ja estàs de vacances, eh? :)))) Quins nervis.......
Els pastissos de poma i els de formatge són molt bons. Hi ha tantes receptes diferents que en podríem fer un llibre amb cadascun, oi?

StHilari, tu també has fet calçotada? Crec que aquest cap de setmana va haver-hi record de calçotades, conec una pila enorme de gent que en va fer, je je je...

Mercè, faig una recepta que ens va ensenyar la Mireia Carbó: http://lacuinadecasa.blogspot.com/2009/06/mousse-de-formatge-i-lemon-curd-classe.html
Però si no, també en pots trobar de fet, en venen alguns supers a l'apartat de melmelades.

Cris, totalment d'acord, amb les melmelades de maduixa o fruites del bosc es perd el gust de formatge, oi?

Maria Dolores ha dit...

Si el pastís de formatge ja està bo amb el lemon curd ja ha de ser la bomba.
L'aspecte ho diu tot així que segur que no va sobrar res.

Elena ha dit...

Gemma amb las perletas queda chulisim ,,,,a de estar molt bo,,però la calçotada es de aquelles coses que una vegada a la any no puc passar--un peto

Unknown ha dit...

Soc una enamorada dels pastissos de formatge i el meu preferit es amb lemon curd, tinc pots i pots a la nevera, també de taronja o una barreja de tots dos, soc de les que s'ho menjen a cullerades,jaja, ara, jo no tinc tanta gràcia amb la decoració, tú fas obres d'art guapa!!!Petons

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma
Que bo despres d'una calçotada un postres com este!
El dinar seria redó.M'agrada molt este menú.
Besets.

Mesilda ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Francesc ha dit...

Un pastís i una presentació de categoria, com totes les que fas. Una nova recepta teua apuntada, i en van... al pas que vaig necessitaré tres vides seguides si vull fer totes les receptes que tinc pendents. Salutacions

Marta ha dit...

Calçotada i aquest pastí! un dia perfecte!
Petons

Marta Padenous ha dit...

...jo haguès menjat calçots i els postres !
Mil possibilitats de les galetes Maria!
Ptns

Laia ha dit...

Vaig intentar trobar lemon curd per fer el braç de gitano i no hi va haver manera.... T_T

caprabo, carrefour, mercadona... on s'amagaaaa????

maia ha dit...

Gemma, quina passada de pastís!
El pastís de formatge m'agrada molt però el Lemon Curd em perd...;)

Carmen ha dit...

Wowwww!!! Quina meravella de pastís. Boníssim. Petonets

MAR ha dit...

Que bons que són els calçots !! A veure perdó puntualitzem que bona és la salsa que acompanya els calçots i que divertit tot el ritual de fer_los a les graelles i menjar amb els dits ... i a sobre si de postres tens aquest pastis ...... no comment

ptonassos

MAR ha dit...

Que bons que són els calçots !! A veure perdó puntualitzem que bona és la salsa que acompanya els calçots i que divertit tot el ritual de fer_los a les graelles i menjar amb els dits ... i a sobre si de postres tens aquest pastis ...... no comment

ptonassos

Gemma ha dit...

Ma Dolores i Elena, la combinació del pastís de formatge amb el lemon curd és molt encertada. Proveu-la!

Elvira, jo també sóc fan del lemon curd, m'encanta el punt d'acidesa que dóna a les postres... No n'he fet mai amb taronja, però m'apunto la idea pel proper cop ;)

Mesilda, vam quedar super tips!!! Sort que de calçotades només en fem una a l'any, je je je...

Francesc, crec que tots tenim una llista de pendents enorme.... és impossible acabar-la, jo en faig un però n'afegeixo tres, així no l'acabaré mai ;)

Martes, va ser un dia rodó, tot va quedar molt bo i vam passar un dia molt agradable amb els amics. Aquestes trobades són genials!

Laia, ja he vist la tarta de Santiago i el braç de gitano! T'han quedat perfectes!!!!!! El lemon curd el pots trobar al "Rincon del gourmet" del Corte Ingles, però també el pots fer tu mateixa ;)

Maia i Carmen, va quedar molt bo, entre aquest i l'altre que vaig portar va haver-hi opinions diverses de quin era més bo, je je je...

Mar, tens tota la raó, el què és bo dels calçots és la salsa!!!! I també tota la moguda que implica fer-los: barbacoes, sortir a l'aire lliure, passar tot el dia amb els amics.... al final, els calçots només són l'excusa per passar un dia fantàstic!

Ruben ha dit...

Veig que vau fer la calçotada a l'estil guarro total: totxanes i a terra, tal com mana en aquests casos!

El cap de setmana passat vam començar a plomar el llimoner del sogre (més de 100 llimones, i encara no n'hem tret ni la meitat), m'hauré de posar les piles i provar el lemon curd.

Karolina cookiss ha dit...

gemma un gran toque para el pastel de queso de toda la vida!!, genial!! y seguro que muy rico!! fuchiquitos

deakiapekin ha dit...

te ha quedadfo genial, y ademas la decoracion super fina felicidades un saludo

La cuina vermella ha dit...

A la propera calçota ens autoconvidem, nosaltres portem la gana!! Genial el teu pastís, com sempre ens sorprens moooooolt dolçament.
Petons.

Ivana ha dit...

quina delicia de pastis!!
ets tota una pastissera profesional!
petons i quins calçots!!

Cristina ha dit...

A nosaltres ens toca calçotada aquest dissabte, és la 17ena!! Cada any fem un concurs de pastissos i amb aquest segur que guanyaries. Jo encara no he decidit quin faig.

Pol Cruells ha dit...

Aquest pastís estava boníssim! Et va quedar espectacular, com sempre! Després del desmadre dels calçots una mica de "finura" amb un tallet de pastís és genial.

Gemma ha dit...

Surfzone, amb llimones de casa el lemon curd encara et quedarà més bo! Ja tens la recepta? La pots trobar aquí, ens la va ensenyar la mireia Carbó a les classes del Caprabo:
http://lacuinadecasa.blogspot.com/2009/06/mousse-de-formatge-i-lemon-curd-classe.html

Karolina y Angeles, el toque del lemon curd queda genial, es más fino que el típico de mermelada de fresa... queda un pastel muy rico.

Parella Vermella, érem tanta colla que dos més ni s'hauria notat... Allà on mengen 30 segur que mengen 32, oi? Així que per l'any que ve us esperem, je je je...

Ivana, els calçots van quedar boníssims, els encarregats de coure'ls són uns experts!

Cristina, crec que aquests dies tots estem de calçotades. I vosaltres ja en porteu 17? Ja saps quin pastís faràs? No et queden gaires dies per decidir-te... a veure si guanyes! :)

Pol, tot va quedar molt bo, oi? La carn, la salsa, les amanides... Va ser un dia rodó :)

Silvia ha dit...

Qué maravillosa delicia de postre. Estoy salivando a más no poder. Lametazo a la pantalla creyendo que lo tenía ahí y que lo podía tocar. Perfecto y riquísimo.


Besos.

Ruben ha dit...

Sí, tinc la recepta en algun llibre de TMX, gràcies! Ja te'n comentaré el resultat :-)

Erika ha dit...

Me encantó la combinación del queso con el limón. Debe haber quedado muy suave. Asi da gusto reunirse entre amigos!
Cariños

Celes ha dit...

Te he copiado la receta, ya sabes para cuando acabe la dieta, tiene una pinta estupenda.
Me ha encantado.

Bsss

ANNAFS ha dit...

Oh que bo... el formatge i el lemon curd... Una bona combianció!!
Ja veig que ara ja començem amb les calçotades... Nosaltres la setmana que ve també en tenim una.
ptns.

Xavier ha dit...

Gemmaaaa!
Demà tinc un aniversari i he pensat dur aquest pastís teu!
Trobes que podré fer-ho tan bé com tu?
IM-POS-SI-BLE!

;)

Xavier ha dit...

Per cert, Gemma, he comprat una capseta de physalis per a decorar. Però n'hi ha molts. com fas tu per a conservar-los? No crec que es puga congelar, veritat? I a més, no sé quant de temps aguantaran.

Em dónes cap consell?
Gràcieeeees! :)

Gemma ha dit...

Xavier, es poden congelar perfectament, jo ho faig sempre. Així quan necessites algun detallet per decorar, sempre en tens a mà ;)
Ah! I segur que et quedarà genial!!!

Mari Nuñez ha dit...

Gemma, se ve delicioso!

Este lemon curd cake te a quedado estupendo, excelente decoración.
,
Un Saludo,
Mari

gominola ha dit...

La meva mare no ho ha provat mai mira ques passa moltes hores a la cuina cuinant.Ja li diré que ho provi de fer-ho

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Que aquest pastís ha de ser una delícia salta a la vista, tan sols hi ha que mirar la foto...i la decoració m´agrada molt, aquestes boletes platejades li donden un aire molt elegant...ummm calçots!!! un petonet

PILAR ha dit...

A casa som fanátics dels calçots, fins i tot el meu fill que ha fet 6anys el gener en menja. Abans no en demanavem per a ell però ara li demanem la seva racció perque si no nosaltres no els probem... A més es tan divertit juntar-se amb els amics i familia per les calçotades. No m´agraden gens el pastissos de formatge amb melmelada perque, com tu, pensó que els hi treu tot el gust. Ara bé, amb llimona ja es un altre cosa, li queda molt be i aquest te una pinta fantastica.
Petons!

Montse ha dit...

Gemma fantastica .. me falta tiempo pero la imprimo para hacerla, yo la hago con queso philadelfia todo triturado y ya está (encima le hecho frutos secos) pero a mis queridas niñas...les gusta sin nada, pero la tuya con el limon debe estar muy buena , está se la comento a mi marido seguro que le encanta, le gusta mucho todo lo que lleva limón. Saludos

Assur ha dit...

M'he llegit les dues receptes de les postres que vas dur a la calçotada (avantatges d'entrar a misses dites) ;) i jo em quedo amb aquesta, ja que la xocolata no és la meva gran passió, i els pastissos de formatge, com els que dius que porten cobertures de gerds o de maduixa, al contrari de l'Anna Maria, no els trobo gens encertats. En canvi, m'imagino que el contrast del lemond curd ha de ser molt encertat.

Pel que es veu a la fotografia de la calçotada, déu n'hi do el "grau de professionalitat" a l'hora de fer-los, eh? (ho dic per les graelles). :))