diumenge, de febrer 21, 2010

Panqueques argentins de dulce de leche


Aquesta és la meva participació al HEMC 41, uns panqueques argentins farcits de dolç de llet i regats amb mel, boníssims per a un esmorzar de diumenge:


Aquest mes la Carolina del blog La cocina de Carolina ha triat com a tema la cuina llatinoamericana, una cuina variada i mil·lenària, amb punts comuns però també amb característiques pròpies de cada regió. Els panqueques, segurament el dolç argentí més conegut, són unes creps gruixudes farcides de dolç de llet que s’enrotllen formant un canelón. Es serveixen banyades amb mel o flamejades amb sucre cremat i acompanyades amb fruita resulten un plat molt complet.

El millor moment per menjar panqueques és per esmorzar un dia de festa, quan tens temps per preparar un esmorzar elaborat i degustar-lo amb la calma que es mereix. Nosaltres ho hem posat en pràctica aquest diumenge mateix i el resultat ha estat deliciós. Boníssim i per repetir!

hemc #41 - platos latinoaméricanos

Aquí teniu la recepta:

Ingredients: (per 15 panqueques)

· 400ml llet
· 150g farina
· 3 ous
· 2 rovells d’ou
· 30g de mantega
· Sal
· Dulce de leche
· Mel

Preparació:

Barrejar amb el túrmix la llet, la sal, la farina, els ous, els rovells i la mantega fosa però freda. Deixar reposar uns 20 minuts.
En una paella, coure els panqueques d’un a un, com si fossin unes creps gruixudes. Untar-los amb el dulce de leche, enrotllar-los i servir.

Bon profit!

50 comentaris:

Carmen ha dit...

Gràcies, m'emporto aquest plat per esmorzar, una delicia. Ptons

Núria ha dit...

Gemma que bo...m'apunto a aquest esmorzar....petons

Laura ha dit...

Bon dia Gemma,

Estic amb tu que son ideals per un esmorzar de diumenge! llàstima que ja haguem esmorzat! que sinó hauria caigut!

Petonets!

Ester ha dit...

Un esmorzar contundent, per aguantar tot el matí.
Una abraçada
Ester

Isabel ha dit...

Uuuffff!!! renoi, quin esmorzar!! que bons!!!
UN PETÓ!

Carol y verol ha dit...

Delicioso! creo que haré eso hoy de desayuno! aportación para el HEMC aceptada! saludos

Cuinagenerosa ha dit...

ostres, gemma, aquest esmorzar només es pot fer abans d'anar a escalar o de sortir amb bici.
deu ser ultracalòric, però boníssim!!!

Francesc ha dit...

Caram, quin esmorzar més bo!!! M'apunte a la idea!!!! MMMMM!!!!

Anna ha dit...

Hola Gemma,
em va agradar escoltar-te en el post de la ràdio.
És curiòs descobrir com tenim alguns punts en comú encara que realitats ben diferents. Per exemple, no m'imaginis seguint el teu bloc mentre treballo. Et segueixo des de casa i sovint des de la cuina de casa meva. I m'agrada sempre. Records!

Anònim ha dit...

uauuuu!! quin esmorzar bomba!!!! Ha de ser boníssim!!

Xavier ha dit...

Recollins quin esmorzarot!
Haureu començat amb força energia avui, eh?
Molt bona idea allò de la cuina d'Amèrica del Sud...

Dulceshoras ha dit...

Bon dia Gemma! El que donaria ara mateix per tastar aquests panqueques, sens dubte els faré d'aquí no molt!!

un petonet!

Q ha dit...

No m'acoste massa a aquest bloc perquè tot el que hi ha és pecat pur. Que bons deuen estar aquests panqueques (i tot el que ens mostres)!i, per rebaixar-los i que no s'instal·len per sempre al cul, hi ha recepta?
Salutacions
Queti

Caminar sin gluten ha dit...

Tienen que estar riquisimos estos panqueques y con lo golosones que somos en casa, tomamos buena nota para intentar hacerlos sin gluten.

Esta vez no creemos que podamos participar por falta de tiempo.

Besotes,

Ana y Víctor.

Gemma ha dit...

Hola a tothom!!!!!
És un esmorzar potent, s'ha de reconèixer, je je je... Per això va bé menjar-lo un diumenge, abans d'anar d'excursió o en bicileta, com diu el Manel ;)

Carolina, me encanta el tema que has escogido, seguro que saldrán receteas ricas y muy variadas.

Anna, benvinguda al blog! Moltes gràcies per escoltar l'entrevista! Suposo que costa saber on llegeix el blog cadascú... Tens Internet a la cuina????

Queti, benvinguda al blog!!! L'úncia recepta per evitar que es posin al cul és sortir a cremar-les després de menjar-les, je je je... una bona caminada o bicicletada i tot solucionat ;)

Ana y Victor, supongo que cambiando el tipo de harina se puede adaptar ;)

Carol y verol ha dit...

Gracias a ti por participar! alli voy aprendiendo Catalan poco a poco jajaja me encanta! saludos y en pocos dias el resumen!

ANNAFS ha dit...

Me'ls guardo per la setmana vinent.... qué bons !!!
ptns.

CRIS ha dit...

Ostres és veritat Gemma, ens hem sincronitzat.Les teves panqueques són ben curioses, de fet, el ducle de leche és com la salsa de toffee però més densa, què bó!!!.
Ptnts

Mercè ha dit...

Gemma, això és l'esmorzar que heu fet abans de sortir a escalar, no? :D jeje Ja sé que el dulce de leche és el que és típic, però jo el trobo excessivament dolç, així que canvio el farcit. :p
Petons!

Glòria ha dit...

Jo també he pensat el mateix que la Mercè, esmorzar panqueques i sortir a escalar, je, je. Jo també preferiria un altre farcit una mica menys dolç, o potser salat?

No tot són postres ha dit...

Deu ser boníssim, segur, i l'aparença és preciosa, però... per mi una mica massa dolç.
PTNTS
Dolça

Lu Cingle Roig ha dit...

Bones!
Sóc la Gemma. D'aquí dues setmanes vaig de colònies amb la meva canalla d'esplai i he pensat que em podries ajudar. Volia fer un taller culinari, són canalla de segon de primària fins a cinquè curs, però clar haig de pensar alguna cosa que no comporti forn (anem a una casa de colònies) i econòmic i fàcil...
Jo havia pensat les piruletes de xocolata, però no sé com ens ho farem per mantindre la xocolata calenta només amb fogonets... Tot un festival.

Que em podries donar alguna idea?

Gràcies!!

Gemma ha dit...

Carolina, con un poco de práctica el catalán se entiende muy bien, se parece mucho al castellano y al francés ;)

Cris, quina casualitat, oi? Amb salsa toffee també han de ser molt bones!

Mercè i Glòria i Dolça, vaig gastar un dulce de leche poc dolç, d'una marca que no coneixia... i em va agradar molt, a partir d'ara gastaré aquest ;)

Gemma (no sé què passa que últimament passen moltes Gemmes per aquí, je je je...) he pensat que potser t'aniria bé aquesta idea: http://lacuinadecasa.blogspot.com/2007/11/mossegades-crixents.html
Ho vam fer amb les meves nebodes i era molt fàcil, amb ingredients barats, senzills i pocs estris ;)

Unknown ha dit...

Quin esmorzar de luxe!!!! Ara, jo després no menjo,jaja, soc incapas de menjar-me només un panqueque, em pendría uns quants així després ni soparía,jaja. Mil petons

Gemma ha dit...

Mmmmm que bo! m'encanta el dulce de leche. Vaig anar a Argentina de viatge de noces i m'hi vaig enganxar !!

ARA ha dit...

Quina bona pinta que tenen aquests panqueques, pero deuen ser un bomba no? ufff, això per la dieta va fatal, quina pena.

El plat t'ha quedat preciòs.

petons

Ara

Marta Padenous ha dit...

Dulce de leche, això és dolç...però molt dolç...ara amb un "panqueque" deu quedar...dolç igual!
Tot i així una mica de dulce de leche m'agrada!!!
ptnts

Alfons ha dit...

No em faria res que avui tornés a ser diumenge, i començar el dia amb uns panqueques com aquests.. i posats a somiar, estar també "ayá en la pampa"....

Gemma ha dit...

Elvira, dos panqueques d'aquests et donen energia per tot un dia, je jej e...

Gemma, quina sort haver visitat Argentina! Hi ha uns paisatges de somni, oi? I la gastronomia també és una passada... Jo també m'hauria viciat al dulce de leche ;)

Ara, tens raó que no és un plat de dieta... però és perfecte per començar el dia a tope, sobretot si has d'anar d'excursió :)

Marta, vaig gastar una marca de dulce de leche que no era gaire dolç... comparat amb altres que havia tastat (de la Nestle, per exemple) el vam trobar més bo.

StHilari, on s'ha de firmar? A mi també m'agradaria tornar a ser diumenge i despertar-me a argentina, je je je... posats a demanar...

Eva Flores ha dit...

què bo! m'encanta el "dulce de leche", això és tota una temptació.
pt!

La cuina vermella ha dit...

només he tastat una vegada el dulce de leche, i el vaig trobar (com indica el seu nom) molt però que molt dolç, tot i així, aquest panquecitos que has eleborat diuen menja'm! Com sempre felicitar-te per la teva dedicació i feina ben feta. Molts petons.

Anònim ha dit...

Carai, això quasi és un esmorzar de forquilla. No he provat mai amb la cuina llatinoamericana. Serà qüestió de provar.
T'ha quedat fantàstic!
Gemma

Anònim ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
MAR ha dit...

Caram Gemma que bo aixó et deu donar energies per tot el dia ...

ptonets

la vella carmanyola ha dit...

Ui Gemma! avui no farem res. És que el "dulce de leche" a casa no ens agrada a cap.

Res a veure quina serà la proxima ;))

Laura, de merienda-cena ha dit...

He triat mal moment per posar-me a dieta... Massa temptadors aquests pancakes!
Una abraçada.

Joan ha dit...

Això de panqueques sembla que és similar als pancakes que fan a Amèrica del nord...
Per cert amb aquest ritme de visites aviat podràs posar allò de "Eres el visitante 999.999 pincha aquí para obtener tu premio" i... sortirà un pastís!!

El cullerot Festuc ha dit...

Ara vinc del blog de la M. José i de veure els seus alfajores! Doncs com li he dit a ella...el dulce de leche quan el vaig probar a Argentina no em va agradar massa...pel meu gust massa dolç...Prenc nota dels panqueques!!! Per un esmozar dels que comentes!! jijiji!!
Petunets,
Eva.

Erika ha dit...

Mmm que delicia, Gemma! Y yo creyendo que los panqueques eran super conocidos! En mi cas los hacemos en algunas ocasiones par comer de postre o a la tarde en la merienda. Obviamente que casi siempre rellenos de dulce de leche. Te cuento las leves diferencias para con los que yo preparo. La masa es bien finita y los servimos calientes en un plato enroscados o doblados al medio. Como está caliente el dulce de leche se empieza a diluir y se chorrea por los costados, o sea que te los comés enseguida y estás listo para comerte otro más en un abrir y cerrar de ojos. Re- gorditos! Pero al segundo estás que no te podés ni mover jaja
Muy buen aporte para el HEMC!
Cariños

Pol Cruells ha dit...

Contundents i boníssims!

Gemma ha dit...

Ja veig que el dulce de leche no agrada gaire... jo també el trobo moooolt dolç.

Joan, segur que és el mateix, de fet, panqueque i pancake s'assemblen molt, oi? Amb el tema del comptador hauré de fer alguna cosa, perquè aviat em faltarà una xifra i no sé què passarà... donarà la volta? o sortirà una xifra més? Hauré de mirar de canviar-lo per un de..... 7 xifres, uau!!!

Eva, quina sort haver pogut viatjar a Argentina, ja recordo les fotos que ens vas ensenyar, sobretot les de les geleres :)

Erika, con la masa finita nosotros hacemos las creps, supongo que será lo mismo... El dulce de leche que utilizé es muy compacto, también había otros más líquidos... pero también más dulces! Tomo nota de como los preparas tu, que seguro que son los auténticos, je je je...
Estoy de acuerdo que con dos no se puede, demasiado contundentes :)

Anònim ha dit...

Hola Gemma
Si que són típics de sud américa però amb matisos!! Jo sóc xilena i els faig molt sovint a casa, als meus nebots catalans els tornen bojos!! amb nutella o dolce de llet.
El matís en el nostre cas és que a Xile són molt fins, com els creps a França, de fet si a la meva mare li dónes un panqueque gruixut si aixeca de la taula!!!! És sinònim de ser una cuinera dolenta!!
També solem posar gelat i una salsa de xocolata, estan de mort com postres de diumenge. I si són solament amb dolce de llet o nutella per berenar!
Gabriela

famalap ha dit...

UAUUU!!! Nunca se me hubiera ocurrido rellenar los crepes, filloas, panqueques....con dulce de leche...con lo que me gustan las dos cosiñassss. Te copio la idea, que en casa gustan mucho las tortitas y rellenas de cualquier cosilla.

Bicosss

Petita cuina ha dit...

No els he tastat mai els panqueques.
Aquest cap de setmana que no baixarem a barna segurament sorprendré a la family ambuns d'aquests.

Ja et diré com m'han sortit.
Petonarros.
Nuria.

Celes ha dit...

Genial!!!! Vaya delicia de creps....

Bsss

Vanesuky ha dit...

Quina recepta més deliciosa i dolça per participar!!Increïble nena!
Una coseta, el dissabte vaig fer un pastís de 3 xocolates que tens al teu bloc i no em va sortir. Cada capa perfecte i deliciosa, però no s'em van enganxar una amb l'altre i a l'hora de servir, ufff, ho vaig passar fatal, perque anavem a una calçotada convidats i jo portava el postre!!
Saps perque em pot haver passat??

Gràcies maca.

Petonets,

Vanesuky.

RUBEN ha dit...

Gemma! Com sempre, no em deixes de sorprendre...ets una crac i una font inesgotable de bones receptes!
Una abraçada

Gemma ha dit...

Gabriela, com els feu vosaltres deuen ser més semblant a unes creps... jo fins ara només ho havia fet tipus crep, però així gruixut també ens ha agradat... I amb el gelat... uaua, encara han de ser més bons

Marisa, panqueques con dulce de leche es un clásico delicioso :)

Núria, queden com unes creps de gust però amb una massa molt més esponjosa.

Vaenesuky, segurament vas trigar massa temps entre capa i capa. Llavors com que ja s'havia quallat una capa, la se sobre no s'enganxava... Pot ser això?

Vanesuky ha dit...

Sí, vaig esperar-me massa!Gràcies, quan la fagi una altra vegada m'espero només 10 minuts oi??

Un petonet preciosa,

Vanesuky.

Carla ha dit...

mmm que boo! quina bona pinta!
m'apunto la recepta!!
:)