dimarts, de febrer 09, 2010

Mandarina ensucrada


Puntual a la cita de cada mes amb la revista CUINA, pel febrer he triat una recepta original i molt fàcil de fer, uns petit fours de mandarina espectaculars:


La recepta és de la secció de postres d’en Jordi Roca, que en aquesta ocasió ens proposa un Joc de Cítrics aprofitant que ara és la temporada d’aquestes fruites tan saludables. Junt amb la mandarina ensucrada, també ens proposa una mousse de llima i xarop d’auró i una aranja amb gingebre, tres dolços ideals per acabar un àpat d’hivern.

Aquesta recepta és de les que m’agraden a mi: fàcil de fer, amb ingredients senzills i un resultat espectacular. A casa fins i tot algú va dir un adjectiu més fort: brutal! Podria resumir el gust i la textura d’aquests grills de mandarina dient que són com una llaminadura fresca; el primer tast és cruixent amb un crec-crec juganer i després hi ha una explosió de suc que t’omple la boca de gust de mandarina. Brutal!

Aquí teniu la recepta:


Bon profit!

63 comentaris:

El cullerot Festuc ha dit...

Que boooooons!!!! Si dius que és BRUTAL, no passa d'aquesta setmana que en faci!!!! Ha de ser una explosió de sabors!!!
Amb això podem "enredar" les nebodetes pq menjin llaminadures sanes??
Petunets,
Eva.

Anònim ha dit...

Doncs si, ha de ser boníssim! Aquesta recepta l'he vist a la revista DESCOBRIR CUINA, ara no us puc dir quin número perquè aquests dies he estat remenant un munt! i tenia pendent comprar mandarines per fer-les.
Gemma

Anònim ha dit...

Doncs si, la de FEBRER!!!!! Ostres, sempre llegeixo depressa i... ja veureu lo despistadilla que sóc!
Una abraçada!
Gemma

Enkeli ha dit...

Ostres, què curiós! arrebosar amb clara d'ou i gelatina! se'm fa tan raro que no m'ho imagino... la veritat es que té una pinta exquisita! :))

Ivana ha dit...

m'he aficionat a la revista per l'Eva del Cullerot!
aquests furtstenen una pinta increible!
petonets

No tot són postres ha dit...

Caram gemma, què facileta de fer i que bons que han d'estar aquests grills de mandarina, crec que és una excel.lent llaminadura per treure a l'hora de la sobretaula, per combinar-la amb els típics bombonets o trufes de xocolata!!!!
PTNTS
Dolça

Carmen ha dit...

També he vist la recepta a la revista però t'has avançat.
T'han quedat molt llamineres. Ptonets

Margarida ha dit...

I a qui no li agrada fer receptes tan fàcils i bones?
Llàstima que diumenge ens vam menjar les últimes mandarines que teníem! Ara les hauré de fer amb mandarines de compra, i ja se sap... no són com les de casa!
Menjar fruita és sa, però amb aquesta recepta corres el perill d'anar picant i no parar en tot el dia!

Unknown ha dit...

M'ha recordat a aquelles mandarines ensucrades que venien embolicades amb paper transparent. La guardo.
Muas!

Pol Cruells ha dit...

Una recepta increïble! una sorpresa total! val la pena fer-les (amb les millors mandarines que trobeu) perquè són molt sorprenents.

Assur ha dit...

Tan poc aficionat que sóc a la fruita diguem-ne "a seques", i tantíssim que m'agrada com a ingredient en postres i com a contrast en plats també diguem-ne "salats". Les he de fer, segur!

P.S.: Has vist l'Eva d'"El cullerot" que marassa, ja?: Pensant en el menjar sa pels més petits. :)

Gemma ha dit...

Eva, sí, per les nebodes és ideal, mil vegades més bo i més sa que qualsevol altra llaminadura!!!!

Gemma, sí, és a la revista d'aquest mes de febrer. Sempre trio una recepta del mes per fer-la al blog, ja és tota una tradició de casa pensar quina faré cada cop :)

Enkeli, precisament posar gelatina a la clara d'ou és el que fa que quedi tan cruixent... Fa un crec-crec a la boca deliciós!

Ivana, és una revista fantàstica, jo fa anys que estic subscripta i cada principi de mes miro la bústia amb il·lusió per veure si ja l'he rebut :)

Dolça Glòria, és ideal per acomanyar el cafè i variar una mica de les típiques trufes o bombons. Segur que sorprens als convidats, és molt original.

Carmen, a veure si t'animes a fer-los ;)

Margarida, amb mandarines de casa encara ha de ser més bo!!! Ja no us en queda cap? Tot i així, t'animo a que la facis igualment, compra unes bones mandarines, sucoses, dolces i amb la pell fina i ja veuràs com us agradarà ;)

Gemma, per fora s'assemblen, però quan les mossegues, són líquides i molt gustoses, mil vegades millor!

Pol, és d'aquelles receptes que el resultat ens ha sorprès agradablement, ha superat de llarg totes les expectatives, oi?

Enric, a casa la fruita ens agrada de totes maneres... Mengem fruita a cabassos! Però si ets de poca fruita, aquesta recepta és ideal, prova-la i ja veuràs com et cruspeixes les mandarines de dues en dues!

Glòria ha dit...

Ei, que això és com una esferificació, amb l'explossió líquida després del crec-crec, eh?

Núria ha dit...

Que bo!! a mi també m'ha recordat aquells caramels embolicats amb paper transparent...i si fan creck creck.....i a dins es tovet...boníssim.
petons

Ruben ha dit...

Quina bona pinta que fa això... t'ha quedat un acabat molt professional!

Unknown ha dit...

Son bestials,jajaja es per canviar una mica de paraula,jaja, jo ho he fet però amb flors, ara et dic que amb fruita mai, i queda genial. Petons

Francesc ha dit...

Unes postres ben senzilles i abellidores. ;D

Ester ha dit...

Jo aquesta quan lavaig veure també vaig pensar que l'havia de fer, molt fàcil i original
Una abraçada
Ester

Karolina cookiss ha dit...

hola gemma, que ricas tiene que estar, yo quiero, pero me lo puedes traducir, porque con el traductor eso no se me traduce!!, jeje, gracias!!

dolorss ha dit...

Gemma, quina delicia, fàcil, fàcil. Segur que desapareixen sense fer soroll, je, je, je,..
petons

Anònim ha dit...

Una recepta curiosa!!! Ha de ser "brutal brutal"!! Aquesta sí la faré segur!

Joan ha dit...

Molt original i segur que molt bona...

Fem un mos ha dit...

Han de ser una passada, i mes si es fan amb mandarines bones.

Alfons ha dit...

jo també vaig veure les tres receptes a la revista i vaig pensar que de les tres aquesta era la més brutal!!.. també la faré

Ly ha dit...

Hola!1 esta receta creo que me puede gustar muchísimo pero no la entiendo te importaría traducirmela? así un acosa rápida para yo poder intentarlo? gracias

Xavier ha dit...

Jo tinc la revista CUINA d'aquest mes i just havia pensat en la possibilitat de fer aquesta recepta... la veia tan fàcil!

Veig que t'ha quedat ESPECTACULAR!
;P

Cuinetes-Carme ha dit...

Ummmm, que bones, a més ara estan bonissimes les mandarines.
Ho probaré a fer.
Salut,

Maria Dolores ha dit...

Que original no sabia esta recepta i m'agrada molt que bona.

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Quina forma de descriure el sabor d´aquests grills de taronja, em pareixia que estava assaborint-los jo :)) i trobo que per decorar també han d´anar molt bé...petonets estimada

Mercè ha dit...

Gemma, si dius que són brutals les haurem de provar! :)
Per cert, llegint la recepta quan afegeixes la gelatina calenta a la clara no qualla?
Això ve a ser una mica com una esferificació, no?
Petons!

Caminar sin gluten ha dit...

Este postro, tiene un colorido y una pinta estupenda y seguro que está delicioso.

Te agradecemos que lo hayas compartido, para así poder hacerlo.

Besotes,

Ana y Víctor.

Gemma ha dit...

Glòria, el mateix vam dir nosaltres, excepte que la capa de fora enlloc de ser gelationosa és cruixent...

Núria, a dins, més que tovet és una explosió de líquid i sabor! Millor que els caramels!!!

Surfzone, l'acabat no té cap secret, queda així amb el sucre arrebossat.

Elvira, molt bona idea! Amb flors també ha de quedar molt bonic i cruixent... però amb la mandarina per dins és més sucós ;)

Francesc i Ester, fàcils, oringinals i moooolt bones! Proveu-les i ja m'ho direu :)

Karolina, te traduzco la receta:
2 mandarinas
1 hoja de gelatina
70g de clara de huevo
150g de azúcar
albahaca o menta
Pelar las mandarinas, sacar los gajos y dejar secar toda una noche.
Poner a remojo la gelatina.
Escurrir la gelatina y disolverla calentándola con cuidado en el microonadas.
Mezclar la gelatina con las claras a temperatura ambiente.
Bañar la mandarina en las claras, escurrir con papel de cocina y rebozar con el azúcar.
Dejar secar y a comer!!!

Gemma ha dit...

Ly, acabo de traducir la receta a Karolina ;)

Mercè, la clara d'ou ha d'estar a temperatura ambient, eh? (no freda de la nevera) I com que la gelatina està fosa, es barreja bé i encara triga a quallar... però no e t pots entretenir gaire, has de banyar ràpid els grills i arrebossar-los de seguida. És molt fàcil!

Proveu la recepta que és molt fàcil! L'únic secret és utilitzar unes bones mandarines, ben sucoses, dolces i amb la pell ben fina. Us sorprendrà!

Anònim ha dit...

Nyam!Segur que provaré de fer aquestes postres. La clara no cal batre-la? Felicitats, per aquestes receptes.
Concepció

Silvia ha dit...

No puedo resistirme a no comentar. Preparas unas cosas tan ricas... que es imposible no sucumbir.

Besos.

Laura ha dit...

Ostres! quin postre més diferent!

Semblen llaminadures! en realitat em recorden a unes taronges ensucrades que em compraven de petita! ummm!! si estan igual de bones... me les apunto!
Petonets!

Cuinagenerosa ha dit...

quina cosa més senzilla i bona. la marian, una companya de feina enamorada de les mandarines, i jo mateix ja ens l'hem apuntat per fer-la ben aviat.

la vella carmanyola ha dit...

o sabiaaaaa! o sabiaaa!!

Quan em va arribar la revista i me la vaig fullejar vaig pensar aquesta serà la que farà la Gemma.

Llàstima que no hi hagues apostat alguna cosa pq ara hauria guanyat ;)) jejejeje

Genial recepta!!!

Anònim ha dit...

Hola Gemma!!!!
A mi també m´agraden aquestes receptes!!! Són fàcils i com dius tu, el resultat espectacular!!!!
No cal dir que aquestes mandarines les faig segur!!!!
Que bones, deu meu!!!
petonets!!!!

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma
Que sorpresa mes agradable!
M'encanten estes tarongetes,pareixen unes de caramel que venen a València de tota la vida,però estes teues són sucoses per dins,mes bones encara.
Estic desitjant provar-les.
Besets

Maria ha dit...

Uau.. que bo sembla.. ràpidament a assecar mandarines per tenir un bon postre demà !!!

PILAR ha dit...

M´imagino el gust i la textura i tinc una salivera que deu ni do. Jo tinc unes taronjes que em van portar de Valencia i potser provi de fer-ho, encara que no tinc clar si el resultat serà el mateix que amb mandarines. He estat uns dies fora d´ona i vaig a posarme al dia de tot el que has preparar que per al reader vec que son moltes coses.
Petons!

Sílvia A. ha dit...

Quina idea! a mi tambés em recorden els caramels de taronja o llimona que em compraven quan feiem un vitge una mica llarg en cotxe. Quins records!!

HAVE REAL PIES IN BARCELONA ha dit...

Mhh....ooohhh!!! me gustan mas que los de la revista!;-)
besos
Nuria

ARA ha dit...

Ohhhhhhhhhhhhhhhhh, pero que boniques q t'han quedat, i deues ser bonissimes no? t'haurem de fer cas i ferles

petonets

Ara.

Gemma ha dit...

has provat de fer els donuts?? No sé si era en aquest mes o de l'altre la recepta...

És que diuen que s'ha de fregir en oli de girasol i em sembla un pecat...

Suposo que passa igual que els bunyols, a casa meva amb oli d'oliva.

Petons!

MAR ha dit...

MMMMmmmmmmmmmm que bones deuen ser un picar i no parar tenen tota la pinta .... a veure si em compro el Cuines d'aquest mes que encara no ho he fet .... aiiii

ptonassos

Eva Flores ha dit...

Estic totalment d'acord amb l'adjectiu que han fet servir els de casa teva: BRUTAL!!! :-D

Gemma ha dit...

Concepció, la clara la vaig trencar una mica, com si fes una truita, just per poder-la barrejar amb la gelatina.

Gemma, no vaig fer els donuts, els dolços fregits a casa no ens agraden gaire... Però sí que utilitzo oli de girasol per fregir bunyols, trobo que l'oli d'oliva dóna massa gust i treu protagonisme al bunyol (o al donut). Jo també sóc fan de l'oli d'oliva, però amb segons quines preparacions és massa potent de gust.

Mesilda i Pilar, amb taronges suposo que també quedarà bé, però cal que tinguin una pell fina i que siguin ben sucoses, eh?

Anna de la Vila, sempre encertes la recepta que faré, em sembla que ja coneixes molt bé els meus gustos, je je je...

Manel, a la Marian li encantarà la recepta, que la provi, eh?

Marta ha dit...

Quina pinta Gemma! un postre de 10! quin geni el Jordi Roca i que mans las tevas!
Petons

Unknown ha dit...

Hola, jo també faig fer aquesta recepta, em va quedar espectacular, ja que a part del "crec crec" la alfabrega li dona un contrast extraordinari.

Anna de Llepadits ha dit...

Hola Gemma

Ha de ser deliciós, a m'agraden molt les mandarines, be la fruita en general i aquesta ha d'estar molt bona.

maragda ha dit...

OooooooooooooooooooH! si t'ha quedat millor que a la revista! t'haurien de contractar per a què portessis tu la secció de postres.
Petons guapis!

Núria ha dit...

Es cert, la teva està millor encara que la de la revista. Aquesta recepta m¡ha semblat superinteressant, fàcil, bona i lleugera.

maia ha dit...

Impossible no probar de fer aquesta recepta, o sigui que se'n va directe a pendents!;)

glutoniana ha dit...

Quina bona pinta! Me l'apunto jo també!

Laura, de merienda-cena ha dit...

Veig que hem tingut la mateixa pensada en obrir la revista d'aquest mes!

El resultat ha sigut boníssim, molt molt molt divertits aquests grills de mandarina.

Una abraçada.

Isabel ha dit...

Ostres! aquesta no l'havia vist! han de ser molt bones! aquestes no les he tastat mai, a casa fem bombonets de mandarina.
UNA ABRAÇADA!!

maia ha dit...

Hola Gemma, els vaig fer diummenge i tenies raó: brutals!!!Una abraçada

Assur ha dit...

No em vaig poder aguantar i t'ho vaig dir a través del mòbil: Aquests grills són deliciosos!!! És un esclat de frescor a la boca i no són gens, però gens empalagosos. Llàstima que les mandarines ja no estan en aquell punt tan òptim com ho estaven setmanes enrere, però per la propera temporada en tornaré a fer, ja que també són ideals per regalar dins una bosseta de celofana, per exemple, en lloc de caramels.

P.S. Jo ja vaig fer servir tres mandarines en lloc de dues, i tot i així, encara em va sobrar una mica de la barreja de la clara amb la gelatina. O sigui que el proper cop ho faré amb quatre mandarines.

Remealsurdelsur ha dit...

Gracias por las recetas, las pongo a buen recaudo y algún dia caerán.

Besitosss

Petroglifa ha dit...

Ei no passa res si no hi ha mandarines. Recordo que al Celler de Can Roca feien el mateix amb gerds i era espectacular!!

Mari Nuñez ha dit...

Me encantaría esta receta, no hay forma de que me la mandaras a mi e-mail en español?

Un Saludo,
Mari