dissabte, de febrer 06, 2010

Creps de gelat de vainilla amb salsa toffee. Classe íntima amb la Mireia Carbó


Dijous passat vam assistir a la classe de la Mireia Carbó al Caprabo, dedicada en exclusiva a la colla blocaire, on ens va ensenyar a fer aquestes creps tan delicioses:



A partir d’ara, les classes al Caprabo ja no seran el mateix: després d’haver gaudit de la Mireia en la intimitat blocaire, compartint-la només entre nosaltres, ja no voldrem tornar a les classes d’abans... El fet de ser pocs i coneguts va permetre crear un ambient agradable, relaxat i d’entesa absoluta entre la Mireia i el públic. Les bromes sobreenteses, les preguntes, les rialles, les intervencions espontànies... van ser una constant mentre la Mireia ens explicava amb tot detall les tres receptes de la classe: una crema de carxofes amb botifarra negra i pernil, unes galetes de formatge blau i unes creps de gelat de vainilla amb salsa toffee.

Ens va fer una crema de carxofa amb gust de carxofa (igual que el pastís de formatge ha de fer gust de formatge, oi?) que era boníssima, unes galetes cruixents de formatge amb una aroma que va resultar addictiva (sí, sí, les vam tastar!) i ens va ensenyar els truquis per fer unes creps finíssimes acompanyades d’una salsa de caramel de vici total. Una passada de classe!!!!!!




Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

Per les creps:
· 250g de llet
· 125g de farina
· 2 ous
· 2 cullerades de sucre
· 2 cullerardes de mantega
· Gelat de vainilla
Per la salsa toffee:
· 200g de sucre
· 300g de nata líquida
· Unes gotes d’aigua

Preparació:

Les creps: barrejar amb el túrmix els ous, el sucre, la mantega fosa, la farina i la llet. Deixar reposar la massa 30 minuts.
Coure les creps en una paella untada amb mantega procurant que quedin ben fines seguint els consells de la Mireia.
Un cop fredes, farcir-les amb el gelat i acompanyar-les amb la salsa calenta.
La salsa: fer un caramel fosc amb el sucre i unes gotes d’aigua. Afegir la nata líquida fins aconseguir la densitat d’una salsa.

Bon profit!

PD: Mireia, t’han fet una cuina molt xula, ja tenim ganes de tornar a fer-la servir! Seguirà tan neta i brillant? Je je je...

55 comentaris:

Marta Padenous ha dit...

Gemma, has de parlar amb la Mireia i que si us plau faci les classes el divendres...si?
Tan sencill que sembla fer un crep...i un resultat tan magnífic!! i bo, no?
Ptnts

El cullerot Festuc ha dit...

ohhhhhhhhh...no m'estranya que ara sigui dificil anar a les classes amb la resta de gent...i a més si vau poder probar les meravelles que va fer!!!!
La primera a psar en pràctica les receptes, eh??? :) Quines creps taaaan bones...t'han quedat precioses!!
Petunets,
Eva.

Laura ha dit...

Bon dia Gemma!!

Quina llástima que al final no poguessim anar la Marina i jo! ens hagués agradat molt! Espero que pogués anar algú en el nostre lloc!

M'apunto la recepta que aquesta era una de les que més m'interesava! I amb lo bé que t'ha quedat encara m'interesa més! La de les galetes de formatge també!! si la fas me l'apunto també!

Petonets!

Vanesuky ha dit...

Quina crep més bona!!La veritat és que dona gust poder anar a les seves classes!!És tan natural!

Gràcies per aquest post!

Molt petonets i bon cap de setmana,

Vanesuky.

Margarida ha dit...

Ohhh! Quina delícia!
Suposo que les tres receptes són molt bones, però mentre aneu picant de les dues primeres, jo em vaig menjant aquestes creps que estan delicioses!
Un petó a tots els de la foto, que vau poder gaudir d'una classe tan particular!

Anna de Llepadits ha dit...

Hola Gemma

Llàstima que al final no pogués venir, però el super virus gastrointestinal em tenia feta pols, gràcies per penjar la crònica.

Anna

Silvia ha dit...

Cada receta tuya es una nueva tentación. Qué delicadeza y qué cariño pones en cada una de ellas. Estas creps me parecen deliciosas.

Besos.

angels ha dit...

Com t'han quedat les creps quin goig que fan, ahir en Joan va fer la crema de carxofes i estava boníssima val molt la pena les classes de la Mireia tu passes be i sempre aprens alguna cosa. Gràcies

La cuina vermella ha dit...

Quina peneta no poder venir a la classe amb la súper Mireia, no saps com us vam enyorar!
Perdona per no poder venir tan sovint a la teva cuina, però anem amb mooolta feina. Esperem que aviat l'acabem per poder passejar-nos tranquils. Molts petons.

Núria ha dit...

M'agrada molt l'aspecta de la pasta d'aquests creps, molt primets...i amb el gelat i aquesta salseta....
petons

Gemma ha dit...

Marta, em sembla una idea fantàstica, li comentaré si seria possible fer les classes en divendres... a mi també m'aniria millor!

Eva, va ser un dels "extres" que ens va concedir la Mireia pel fet de ser nosaltres... La veritat és que va ser una classe especial, amb molt bon feeling amb la Mireia, es notava que hi havia confiança... i tant la crema com les galetes, eren boníssimes!

Laura, et vas perdre una de les millors classes, gràcies a ser pocs i tots coneguts... La recepta de les galetes ja la posaré, no crec que trigui gaire a fer-les ;)

Vanesuky, tots esperem amb candeletes les classes de la Mireia, en directe és genial, et fas un tip de riure, aprens molt i la classe passa volant!

Margarida, el Joan (http://petitsbocins.blogspot.com/2010/02/crema-de-carxofa-amb-botifarra-negra.html) ja ha fet la recepta de les carxofes, que va anar a la classe de la Mireia una setmana abans que nosaltres. Les creps... què t'haig de dir! Una delícia, sobretot amb la salsa toffee :)

Anna, quin greu que no poguessis venir... llàstima, perque la classe va ser molt íntima, amb tast de receptes i un ambient fantàstic.

Silvia, estas creps són deliciosas, con el relleno de helado y la salsa toffee encima... para repetir seguro ;)

Àngels, ja heu fet la crema de carxofes? Jo m'espararé a tenir cloïses, que la idea que va donar la Glòria d'acompanyar-la amb cloïses em va semblar fantàstica. A casa ens agraden més les cloïses que la botifarra negra, je je je...

Parella Vermella, espero que enllestiu tota aquesta feina ben aviat i poguem segui gaudint de totes les vostres reeptes... i sobretot, que pogueu tornar a venir a les classes de la Mireia. Per cert, la cuina nova de la Mireia segur que us agradaria molt, té tot el Silestone vermell!!!!

Núria, la Mireia ens va ensenyar els truquis per aconseguir unes creps finíssimes..... i clar, el gelat i ls salsa fan la resta, je je je...

Glòria ha dit...

Gemma,

T'han quedat fantàstiques, quin goig que fa la foto i el gust... ja m'ho imagino!.

Va estar molt bé la classe només per a nosaltres, i també estaria bé fer-la en divendres, perquè com que ja comença el cap de setmana, no hi hauria els inconvenients de la feina. A veure què li sembla a la Mireia!

R osa ha dit...

Gemma, t'han quedat estupendes!
Llàstima que no pogués quedar-me per les fotos. Va ser una de les classes millors que recordo. No cal receptes complicades, el que importa és com les explica i com de senzill i amè resulta.
Fins la propera.

Marisabel ha dit...

Quina llastima no haver pogut anar. Segur que veu disfrutar molt, jo tb màpunto a les clases del divendres, a veure que diu.
I no podries explicar una mica els trucs de les creps?
Petons

famalap ha dit...

Qué suerte tienes disfrutando con éstas clases de cocina... menudas recetas originales, vistosas y seguro que riquísimas.
Vengo a darte las gracias por la bienvenida... espero que ésta tranquilidad que poco a poco se hace hueco en nuestra vida, siga su curso...por lo menos los fines de semana.
Bicos... y ya estoy lista para seguir tus clases!!

Ester ha dit...

Quina enveja que em feu, com m'agradaria poder tornar a anar a les classes
Un petó
I aquestes crêpes....no tenen preu
Ester

Xavier ha dit...

Gemma, mire la teua recepta ara, que és hora de sopar, i em cau la bava! Quina delícia!

Quina sort que teniu de poder tenir les classes de Mireia propet de casa vostra!

;)

Gemma ha dit...

Hola Gemma
Espectacular ! com sempre.
Avui he vist que has fet un parell de comentaris al meu blog! (algú es mira el meu blog !!) no saps la il·lusió que m'ha fet, de veritat,primer perquè són els primers comentaris que hi tinc i segon perquè ets el meu ídol culinari,no és broma.Jo era un desastre, no m'agradava gens la cuina i un dia per casualitat, vaig trobar el teu blog i vaig començar a provar.. i desde llavors, gràcies a tu també he descobert les classes de la Mireia Carbó i del David Lienas i m'hi he anat aficionant.
Si que sóc vegetariana. Me'n alegro molt que t'hagi agradat la recepta del braç de gitano d'espinacs i tofu.
En fi, que sàpigues que a Seva tens una fan incondicional!!!
Una abraçada

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma
Que sort poder disfrutar d'eixes classes tan entranyables.
Els tres receptes es veuen boníssimes,però com sempre jo em quede amb les postres,no em puc resistir,se'm van els ulls darrere.Estes crepés,amb el seu gelat i el seu salseta...Divines de veritat!.
Bessets

Unknown ha dit...

Quin grup més maco!!!! I les receptes genials, aquestes creps es veuen fantàstiques, per a mí lo millor la salsa toffe. Petons

Cristina ha dit...

Ostres Gemma que ràpida que has anat a fer els creps, t'han quedat molt fins i com sempre una presentació fantàstica! Jo demà provaré de fer les galetes.
Ja tinc ganes de tornar a classe amb la Mireia, m'ho passo tan bé...!!

Mercè ha dit...

Gemma, com us mima la Mireia!! I us malacostuma!! ;)
Aquestes creps, delicioses!! Això sí, ens has d'explicar les consells de la Mireia perquè quedin fines... els que no hi vam assistir no els sabem!! ;)
Petons!

Maria Dolores ha dit...

El crep es veu molt bò quina sort teniu en les classes.

Gemma ha dit...

Glòria, segur que tu ja has provat la crema de carxofes, oi? Que ja sé que us encanten ;)

Rosa, et dono tota la raó: encara que les receptes siguin senzilles, la Mireia sempre ens explica algun truc nou que no coneixíem!

Marisabel, el truc és buidar la massa que sobre de la paella quan encara és líquida i no ha quallat... així queda fina fina fina...

Marisa, me alegro que vuelvas a tener un ratito para dedicarlo al blog y a la cocina :)

Ester, doncs a veure si es veritat i et tornes a apuntar a les classes!!!!!

Xavier, voslatres no teniu classes com aquestes? La veritat és que estan molt bé, la Mireia és genial i com que són gratuïtes i aprenem molt, sempre tenen molt èxit ;)

Gemma, m'alegro que t'hagis animat a cuinar! I a Sabadell tens una fan de les teves receptes vegeterianes, que a casa cuinem molt amb tofu, seitan i tempeh!!!

Mesilda, les tres receptes van ser molt bones. Ara tinc ganes de fer les galetes de formatge, que les vam tastar i eren boníssimes ;)

Elvira, la salsa toffee és moooolt fàcil de fer i lliga amb moltes altres receptes. És un bon recurs per vestir de festa qualsevol altres postres....

Cristina, jo també tinc moltes ganes de provar les galetes, que eren boníssimes! Ara no tinc formatge blau, però aquesta setmana en compraré expressament per provar-les, je je je...

Mercè, tenim molta sort que la Mireia ens tracti tan bé!
El truco de les creps és molt senzill: es tracta de buidar l'excedent de líquid abans no qualli a la paella.. i tallar amb un escuradents la punta que queda a la crep quan aboques aquest excedent. M'explico?

Maria Dolores, amb el farcit de gelat i la salsa toffee, aquestes creps són un vici total!!!!!!!!

Joan ha dit...

Gemma, aquetes creps han d'estar de vici!!!

Va ser una llastima no poder coincidir amb el dia, un altre dia serà.

Fins aviat.

Joan

Marta ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Marta ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Marta ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Marta ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Alfons ha dit...

Amb uns alumnes tant espavilats, crec que la Mireia ha d'alucinar... i gracies a vosaltres, tots nosaltres amb la mestra que teniu. Gràcies per penjar receptes tan atractives com aquests creps... el vostre esforç té molt de mèrit... i el de la Mireia el doble!!
Una abraçada

Assur ha dit...

No cal ser un "endevinaire" -ni dels de pega- per "endivinar" quina seria la recepta de les que ens va explicar la Mireia que ens faries..., ara bé, tan de pressa!!! :)

Moltes gràcies, Gemma, per l'esforç a l'hora d'organitzar-ho tot, i des d'aquí, també, moltes gràcies a la Mireia per tenir-nos tan "mimats".

Karolina cookiss ha dit...

gemma a mi me encanta las crps pero nunca le echo azucar a la masa, para mi ya saben bien sin ella y tampoco le echo mantequilla, esto si lo voy probar, la salsa de toffe una pasada!! umm , besotes

ARA ha dit...

Quina pena no haver pogut anar, pero tinc l'esperança de que a part d'aquests crepes que t'han quedat espectaculars, també ens posaràs les altres receptes.

petonets

Ara.

ANNAFS ha dit...

Una fabulosa classe. I les creps les provaré el dia que vulgui fer contentes les meves filles, que els agraden moltíssim, i amb gelat... no les he fet mai.
ptns

la vella carmanyola ha dit...

Ualaaaaaaaaaaaa! això se'n diu manya!! ja las feta.

Genial i les classes ja no "te cuento".

Mil gràcies per tot ;)

glutoniana ha dit...

Mai he anat a les seues classes, la meua sogra anava abans fa temps i sempre venia molt contenta de com explicava i la complicitat que creava a les classes.

Ara toca que la compartiu jajaja.

Quins creps! Me'ls apunto!

Xavier ha dit...

Gemma, fat és un adjectiu que vol dir ‘mancat de sal’, ‘insípid’.

El peix m’ha sortit fat.
La sopa serà fada si no l’amaneixes una mica.
Els creps tots sols són fats.
Són fades les creïlles? Posa-hi sal!

nieves ha dit...

Las creps me encantan, y tienen un aspecto fantástico, así tan finitas. Nunca las probé con la salsa de toffee, pero tiene que estar para empezar y no parar. ¡¡deliciosas!!

Un besín.

Francesc ha dit...

Una recepta boníssima i que no he fet mai!!! Quina sort poder gaudir d'aquestes classes!! Sort dels teus posts (i els dels altres amics), que segur que ens en faran "altres cinc cèntims". Salutacions

Montse ha dit...

Gemma, es que la Mireia es, simplemente Fantastica, Juan Carlos y yo fuimos este mes pasado a su clase y bueno como tu dices no lo pasamos muy bien y aparte de reir, porque reimos mucho con sus comentarios siempre constructivos, los trucos ... son lo mejor. Saludos. Ah!!! te han quedado de pelicula

Anònim ha dit...

Mare meva, Gemma, quants comentaris! a tu si que se t'acomula la feina!
Deuen estar molt bé les classes amb la Carbó. Jo, ja fa molt i molts anys, vaig anar un curs de la Núria Lladó i em va agradar molt, són molt ilustratius, i més amb aquestes excel·lents cuineres que tenim.

Gemma ha dit...

Joan, a veure si el proper cop coincidim :) Ja tinc ganes de fer la crema de carxofa, que a tu t'ha quedat genial!

Alfons, la Mireia sap que amb nosaltres sempre trobarà alumnes molt aplicats, som d'aquells que preguntem mooooolt, prenem apunts i posem en pràctica els seus consells, je je je...

Enric, descobrir la primera recepta que provaria no tenia cap misteri, je je je... La Mireia ens té molt mimats, espero que poguem tornar a repetir una classe només per a blocaires!

Karolina, yo yambien las hago neutras de sabor, asi me sirven igual para dulce que para salado... pero esta vez he seguido la receta de Mireia y nos ha gustado mucho!

Ara, estic segura que la resta de receptes les posaran els altres blocaires ben aviat! Tant la crema com les galetes són receptes fàcils i molt bones!

Anna, les meves nebodes també son fans de les creps, amb una mica de nutella o melmelada o un platan tallat primet.... als nens els encanten les creps, oi?

Anna, et vaig contestar el comentari sobre la crema de xocolata, ho has vist? Les classes de la Mireia són genials, estic molt contenta que poguessiu venir després de tant de temps, sobretot vosaltres que veniu de tan lluny...

Glutoniana, doncs a veure si algun cop també t'animes tu a venir, que les classes amb la Mireia són divertides i aprens molt!

Xavier, és veritat! Ara que ho dius m'adono que em sona molt!!!! M'encanta la riquesa de vocabulari de la nostra llengua... moltes gràcies per l'aclariment :)

Nieves, entre el helado y la salsa toffee, estas creps son para no parar, repetir i repetir, je je je... ¡un vicio!

Francesc, no has fet mai crep???? No m'ho puc creure! Doncs ja estàs posant en pràctica la recepta de la Mireia, ja veuràs com la repetiràs molts cops ;)

Montse, aquestes classes tenen això, aprens molt alhora que t'ho passes molt bé!!! Ja tenim ganes d'anar a la classe del mes que ve, je je je...

Eva Flores ha dit...

quin luxe poder participar en una classe així! i quines crepes!!!!! se'm fa la boaca aigua.
pt!

dolçosdesdecasa ha dit...

Què bo tot! em va saber greu no poder venir, a veure a la propera.
petó!

Pol Cruells ha dit...

Unes creps boníssimes! recomanables al 100%!

Arnau ha dit...

La Mussones els va fer dissabte i estaven 'de repent'!!!

Un petó i fins diumenge!

Arnau

MAR ha dit...

Ostresssssss haig de venir urgentment a una d'aquestes classes que feu .... quina pinta que bo !

ptonets

MAR ha dit...

Ostresssssss haig de venir urgentment a una d'aquestes classes que feu .... quina pinta que bo !

ptonets

Gemma ha dit...

Gemma, d'on ets? Potser et podries apuntar a les properes classes amb la Mireia, no? Estaria molt bé!

Eva, és un luxe anar a aquestes classes. I les creps... de vici total.

Pol boníssimes!!!!!!!!!

Arnau, "de repent", je je je!!!!!
Ja veig que et cuiden moooooolt bé ;) Fins diumenge, guapo!

Mar, no has vingut mai a cap classe de la Mireia? Ets de Barcelona, oi? Doncs a la propera t'apuntes!!!!

Deana Sidney ha dit...

These crepes are amazing.. so many great flavors!!! Perfect and simple for Valentine's Day

Fem un mos ha dit...

Amb va saber molt grau no pogué vindre a la classe de la Mireia, paro des d´el dimecres a la tarda e estat al llit, el Miquel va anar sol a Gadgets i el dijous tampoc podia venir ó sento moltíssim, ja tinc anotada la que has passat, esperarem amb paciència las altres. La idea dels divendres es el millor.
Una abrasada

Anònim ha dit...

carai que afortunats/des!!!!! ha quedat amb una pinta deliciosa!!!!!!!

Anònim ha dit...

carai que afortunats/des!!!!! ha quedat amb una pinta deliciosa!!!!!!!

Calibe'nin Mutfağı ha dit...

Hi your crepe looks fantastic..It taste sure very delicious
Greetings and hugs
Cali

maragda ha dit...

Gemma, ja et vaig avisar que no podria assitir a aquesta classe per problemes a la feina, vaig sortir al final a dos quarts de nou! i no saps el que em reca no haver-hi anat... però gràcies a tu podré gaudir d'aquestes postres tan sublims.
Petons preciosa!