dissabte, de juny 23, 2007

Coques de Sant Joan

Ja tinc a punt les coques per la revetlla de Sant Joan:



Com que el meu pare es diu Joan, a casa és tradició trobar-nos tota la família a la Roureda i celebrar la revetlla tirant uns quants petards i encenent una foguera. Ja fa uns quants anys que jo m’encarrego de les coques (per què serà?) i aquest any m’he atrevit per primera vegada amb la coca de brioix i fruita confitada. Ara encara la tinc al forn, de manera que de moment només penjo les que he fet aquest matí, que són de pasta de full farcides de llardons, cabell d’àngel, crema pastissera i llardons amb cabell d’àngel. Aquestes ja les he fet moltes vegades i em sembla que m’hauran quedat bé... (això espero!).

Dilluns, quan torni de la Roureda, penjaré la recepta de l’altra coca i us explicaré l’aventura! De moment, per anar fent boca, penjo la foto que li he just abans de posar-la al forn. De moment té bona pinta, ja veurem d'aquí una estona... I el gust... Ai! Quins nervis :)


Bon profit!

12 comentaris:

e. ha dit...

Hola Gemma!

Fent una cerca pel google sobre "coques de llardons" ha anat a parar al teu post on hi relataves com la fas.

De fet, he fet la cerca perquè feia força temps que no en feia, i per allò de "ai no m'ha sortit bé perquè he deixat...".

En aquesta ocasió no tenia canyella ni anís, així que són molt conservadores! Ara mateix les tinc al forn, en format individual... he aprofitat per fer-ne algunes de cabell d'àngel (també seguint la teva recepta).

Moltes gràcies i fins aviat! (un altre dia, amb més calma, ja exploraré el farcit del teu blog!)

Elena

Núria ha dit...

hola!

per sant joan vaig provar la teva recepta de rebosteria salada i val a dir que va sortir per llepar-se els dits!!
http://nurks.blogspot.com/2007/06/st-joan-2007.html

moltes gràcies per la recepta i felicitats pel bloc, fa temps que m’hi passejo de tant en tant :)

salut!
nurks

Anònim ha dit...

Hola Gemma, felicitats pel teu blog que el segueixo cada setmana

Aquests any he tornat a fer les coques de llardons i també m'he animat a fer-ne una replena de crema.

Tinc una consulta per fer-te . Quina marca de pasta de full fas servir ?

Moltes gràcies !

Pollet ha dit...

Hola Gemma, et voldria fer una altra pregunta. Vull fer el pastís de les tres xocolates i et voldria demanar amb quin tipus de motlle ho fas. Moltes gràcies.

Per cert, he recordat que la primera recepta que et vaig veure va ser el pastís de pinya, així que veig que fa un munt que miro la teva pàgina, felicitats !

Caminar sin gluten ha dit...

¡Hola Gemma!, esperamos que hayais degustado esa exquisita "Coque de Sant Joan" y te felicitamos por tus recetas y tu estupendo blog.

Saludos,

Ana y Víctor.

Anònim ha dit...

GEMMA estic fascinada amb la coca de crema i fruites, tinc moltes ganes que ens diguis com l'has feta! PENJA JA LA RECEPTA!!!! :)
M'agradaría a veure si em pots dir com es fa "EL PASTIS DE SAN MARCOS" a la meva parella li encanta i no sé com fer-lo. Moltes gràcies i segueix possant receptes....

Gemma ha dit...

Hola e.! Com t'han quedat les coques? I com van els exàmens? :) M'agradarà molt que et passegis pel blog...

Hola nurks! Ja he vist el resultat de la reposteria salada... té molt bona pinta! I tota la resta també!

Hola anònim! Això de les marques de pasta de full és tot un món... La veritat és que si puc, intento utilitzar pasta fresca (la Nestlé està prou bé) però normalment és rodona i per fer les coques de llardons va millor rectangular. Llavors ha de ser congelada i normalment compro "Vitacuire" (la venen al Mercadona) o "La Cocinera" (la venen a tot arreu)

Hola Tutti! El pastís de pinya? Uf, fa molt temps d'això! :) Pel pastís de 3 xocos utilitzo un motlle circular amb el fons desemmotllable, d'aquells que tenen la base com si fos una tapa (els que tenen el lateral amb una tanca no van bé perquè deformen el pastís). Espero haver-me explicat bé...

¡Hola Ana y Víctor! ¡Muchas gracias! Ya he visto vuestra musaka de berenjena sin gluten... Tiene una pinta deliciosa!

Hola Sílvia! Ja he penjat el resultat de la coca :) El pastís de San Marcos bàsicament és un pa de pessic tallat en tres parts i farcit de crema i xocolata. El més difícil de tot és el bany de xocolata de fora... Jo no n'he fet mai, però tinc algunes receptes, si vols te les passo... I després m'expliques el resultat ;-)

Gemma ha dit...

Ups! M'acobo d'adonar que he barrejat el pastís de San Marcos amb la Tarta Sacher :( El pastís de San Marcos no porta xocolata per fora! Això vol dir que encara és més fàcil :) Només cal fer el pa de pessic, tallar-lo i farcir-lo... Et deixo un enllaç d'en Carlos Valencia que ho explica molt bé:
Pas a pas del Pastís de San Marcos
Espero que et vagi bé :)

Anònim ha dit...

UUf! em sembla una passada aquest pastís pero encara no m'atreveixo.. :(
FELICITATS PEL BLOGG!

Pili ha dit...

Hola Gemma!!
Ostras quin blog més xulo!!! Si el veu la meva mare..!! ja ja ja!! Veig que per Sant Joan fas aquesta coca dolça però t`he de dir que a Alacant és molt típic per celebrar el Sant Joan, amb les seves Fogueres, fer unes coques salades que reben el nom de "Coca de Molletes". Ja et passaré la recepta!

Gemma ha dit...

Hola Pili!
Coca de Molletes? No ho havia sentit mai... M'agradarà molt que em passis la recepta :)

Pili ha dit...

Hola Gemma!! Demà et passaré la recepta!!
Adéu